Takie działanie może doprowadzić do sytuacji, w której cena regeneracji wtrysków, ku zaskoczeniu właściciela auta, może sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych. W zależności od tego, w jakim stadium jest usterka może, być konieczna wymiana wtryskiwaczy, filtra paliwa, pompy wtryskowej, naprawa zatarcia silnika, czy uszkodzonych turbosprężarek. Jednym z mniej przyjemnych sytuacji, jakie mogą zafundować nam wtryskiwacze to uszkodzenie tłoka w silniku tzw dziura. Dlatego najlepiej zainteresować się diagnozą, kiedy silnik daje pierwsze oznaki, że coś nie gra. Ma to szczególne znaczenie przy „opiłkowaniu”, gdyż dłuższa jazda z opiłkami w układzie oznacza większe i intensywniejsze spustoszenie.
Na stacji diagnostycznej lub wykwalifikowanym warsztacie robi się to za pomocą chwytaków. Zdarzają się przypadki zapieczonych wtrysków zwłaszcza w niektórych modelach, np. opel vivaro. W takim przypadku koszty wymontowania wtrysków mogą być znaczne, jeśli dojdzie potrzeba skorzystania z profesjonalnej prasy oraz firmy, która ma odpowiednią wiedzę, technologię oraz doświadczenie w tej dziedzinie. Jeśli już decydujemy się na regenerację, trzeba koniecznie wybrać firmę, która ma odpowiednie doświadczenie i narzędzia do takich napraw, atesty i sprzęt np.: mikroskop do oceny stopnia zanieczyszczeń (bo część z nich jest niewidoczna gołym okiem), czy maszynę do czyszczenia ultradźwiękami. Jest to bardzo ważne, bo tradycyjne metody nie pozwalają na dokładne czyszczenie, a materiał, z którego wykonane są wtryskiwacze jest dość miękki i musi być bardzo dokładnie spasowany (z dokładnością do 0,001 mm). Ważne są też warunki, w jakich dokonuje się regeneracji wtryskiwaczy. Warunkiem nadrzędnym udanej naprawy jest wręcz sterylna czystość.
Standardowy proces regeneracji wtryskiwaczy polega na poszczególnych etapach:
To oczywiście w teorii. W praktyce trzeba podejść do każdego wtryskiwacza indywidualnie, bo biorąc pod uwagę, że regeneracji poddawane są wtryskiwacze używane, mogą mieć różne wady ukryte i dopiero doświadczone eksperckie oko jest w stanie wyłonić czasem usterkę, która na pierwszy rzut oka jest niewidoczna. Tutaj liczy się doświadczenie, które po prostu można nabrać tylko przez czas spędzony na naprawach, ponieważ np. nawet minimalne pęknięcia części składowych wtryskiwacza mogą powodować rozszczelnienie wtryskiwacza po osiągnięciu wysokiej temperatury- takie uszkodzenie jest niewidoczne przy tzw. zimnym silniku. Zwieńczeniem procesu regeneracji wtryskiwaczy są końcowe testy na stanowiskach probierczych w celu sprawdzenia ich szczelność oraz dynamiki wtrysku. Dobra firma powinna dać gwarancję na zregenerowane części. Zazwyczaj jest to jeden rok. Do wtrysku powinien być też dołączony wydruk z pomiarami, które pokazują, że wtryskiwacze są w pełni sprawne, oraz instrukcja montażowa. Najlepiej, jeśli wtryskiwacze są testowane na stołach probierczych renomowanych producentów, gdzie pomiary są dokonywane komputerowo i nie ma możliwości ręcznej ingerencji w wydruki. Standardem jest też zaopatrzenie wtryskiwacz w nowy oring i miedzianą podkładkę, tak aby był już kompletny do montażu. Jak w każdej innej dziedzinie oczywiście mogą zdarzyć się reklamacje, dobra firma to taka, która szybko i bezproblemowo rozwiązuje ewentualne problemy z korzyścią dla klienta.
Regeneracji wtryskiwaczy powinny podejmować się firmy posiadające odpowiednie zaplecze techniczne, wiedzę i umiejętności. Natomiast regeneracja wtryskiwaczy nie musi wiązać się z wysoką ceną, jeżeli użytkownik pojazdu w porę zareaguje nie dopuszczając do spustoszenia układu.