Specjalizujemy się w naprawie i regeneracji pompowtrysków elektromagnetycznych oraz piezolelektrycznych BOSCH. Jako jedyni w regionie oferujemy pełną regenerację pompowtryskiwaczy Siemens. W celu zapewnienia usług na jak najwyższym poziomie, przy testowaniu i naprawie stosujemy się do standardów narzuconych przez takich producentów jak Bosch, Siemens VDO. Dlatego też testy przed i po regeneracji wykonujemy na specjalistycznym stole probierczym wyposażonym w przystawkę CAMBOX.
Pompowtryskiwacze to dzieło Volkswagena, efekt pracy nad skutecznym systemem zasilania silnika wysokoprężnego. Było to w 1998 roku, kiedy Fiat z Common Railem cieszył się już zaufaniem milionów kierowców. Niemiecki wynalazek wciąż oferuje doskonałe osiągi, które w niewielkim stopniu odbiegają od bardziej nowoczesnych rozwiązań. To, co je odróżnia od współczesnych systemów zasilania, to mniej ekologiczny charakter.
Pompowtrysk to część układu paliwowego, którego zadaniem jest hydrauliczny wtrysk paliwa w silniku diesla. Jak sama nazwa wskazuje, pompowtryskiwacz łączy w sobie funkcję pompy wtryskowej oraz wtryskiwacza z elektrozaworem. Wtrysk paliwa rozpoczyna się od wałka rozrządu za pośrednictwem popychacza. Dostarczane do nas pompowtryski w pierwszej kolejności poddawane są ogólnej ocenie ich stanu. Kolejnym etapem pracy jest rozłożenie pompowtryskiwaczy na pojedyncze elementy, tak aby móc określić ich dokładny stan, co dokonywane jest za pomocą cyfrowych mikroskopów. Następnie przeprowadzany zostaje szczegółowy test rozpylania oraz termiczno-chemiczne czyszczenie w myjkach ultradźwiękowych. Dalej sprawdzane jest ciśnienie otwarcia końcówki wtrysku, po czym dokonywane jest badanie komputerowe pompowtrysku na stole probierczym. Gdy jesteśmy już w posiadaniu wszystkich danych dotyczących danego pompowtryskiwacza, dokonujemy wymiany uszkodzonych części. Następnie sprawdzamy pompowtrysk pod kątem strony elektrycznej, dawek przy różnym obciążeniu silnika.
Pompowtryski ulegają zużyciu lub też uszkodzeniu, które może mieć różny charakter w zależności od przyczyn. Najczęściej przedwczesne problemy z tym elementem układu paliwowego pojawiają się na skutek tankowania zanieczyszczonego lub złej jakości oleju napędowego. Przyczynia się to do zniszczeń końcówek wtrysków i zapychania się wtryskiwaczy. Nie najlepiej na sprawność pompowtryskiwaczy wpływa ciągła jazda na rezerwie. W baku skrapla się woda, rozcieńczając niewielką ilość oleju napędowego. Przekłada się to na pozbawienie oleju dobrych właściwości odpowiadających za smarowanie pompowtryskiwaczy.
Awarie mogą pojawić się ponadto z powodu nieodpowiednio przeprowadzonych prac tuningowych silnika. Oprócz tego regeneracja pompowtryskiwaczy okazuje się konieczna przy naturalnym zużyciu niektórych elementów, które wynika z dużego przebiegu pojazdu. Wszelkie zanieczyszczenia przedostające się do mechanizmu pompowtryskiwaczy, osadzając się na ich częściach, skutecznie je zatykają. Zakłócenia w pracy pompowtrysków są także następstwem kontaktu z gorącymi spalinami, czego efektem jest stopniowe wypalanie się ich końcówek.
Regeneracją pompowtryskiwaczy zajmujemy się od wielu lat, wyróżniamy się wieloletnim doświadczeniem, bogatą wiedzą z dziedziny motoryzacji i najnowszych technologii oraz wszechstronnymi umiejętnościami, pozwalającymi nam świadczyć usługi na tak wysokim poziomie. Dzięki temu zawsze prawidłowo definiujemy przyczynę problemu i oceniamy wielkość usterki.
Pompowtryskiwacze są stosunkowo trwałymi i odpornymi na zużycie elementami układu zasilania silników, jednak mają swoje słabe strony. To, co najczęściej wymaga naszej uwagi, to końcówki wtryskiwaczy. Wynika to ze znaczącego obniżania się ciśnienia otwarcia w trakcie eksploatacji. Innymi usterkami dotyczącymi pompowtrysków są też: pęknięta sprężyna, utrata szczelności sekcji tłoczącej, zanieczyszczenie filtra i awaria zaworu elektromagnetycznego. W przypadku pompowtryskiwaczy Siemens bardzo często dochodzi do uszkodzenia cewki elektrycznej, co wynika z fabrycznej wady charakterystycznej dla pojazdów wyprodukowanych do końca 2007 roku, u których była wymieniana do 2012 roku.
Problem z pompowtryskiem bardzo często objawia się na początku niesprawnością uszczelnienia. Aby uniknąć poważniejszych usterek, należy uszczelnienie wymienić. Zajmujemy się regeneracją pompowtrysków, w tym również dokonujemy wymiany tego konkretnego elementu. Możesz jednak prace te przeprowadzić we własnym domowym warsztacie. Podpowiadamy, kiedy i jak to prawidłowo zrobić.
W pierwszej kolejności zdemontuj wał rozrządu. Odkręć mocowanie pompowtrysków i odepnij przewody, które łączą cewkę zamka elektromagnetycznego z elektronicznym kontrolerem EDC. Powinieneś sprawdzić, ile zaworów posiada silnik Twojego samochodu. Uszczelki pompowtryskiwaczy 1.9 TDI w silnikach ośmiozaworowych mają termopodkładkę, a w szesnastozaworowych – nakrętkę stożkową. Teraz ostrożnie wymontuj pompowtryskiwacze. Jeżeli masz problem z ich wyjęciem, zastosuj specjalny hydrauliczny lub pneumatyczny ściągacz. Pamiętaj, aby przy wymianie uszczelnienia, wyczyścić pompowtryskiwacze.
Dzięki regeneracji klient jest w stanie zaoszczędzić dużo pieniędzy, gdyż ceny nowych pompowtrysków kilkakrotnie przewyższają koszty regeneracji, w związku z tym zawsze staramy się, aby każda transakcja przebiegła pomyślnie. Zregenerowane pompowtryskiwacze przechowywane są w izolacji od wilgoci. Tak zabezpieczone mogą być magazynowane nawet do 24 miesięcy
Naszym niewątpliwym atutem jest fakt, iż na stanie magazynowym posiadamy ponad 300 szt. różnych rodzajów pompowtrysków gotowych do natychmiastowego użycia, dzięki czemu wychodzimy naprzeciw wymaganiom naszych klientów i możemy zaoferować natychmiast zregenerowane pompowtryskiwacze pomijając, czas regeneracji.