Pompowtryskiwacze są jednak na naszych drogach dość popularnym widokiem (i dźwiękiem – 3 fazy wtrysku sprawiały, że pompowtryski nie charakteryzowały się najwyższą kulturą pracy). Czy można więc znaleźć części zamienne do samochodów, z silnikami, których już się nie produkuje? Oczywiście tak. Bosch, znając możliwości swoich pompowtryskiwaczy, zapewnił pełne zaplecze odtwórcze dla podzespołów układu zasilania silnika. Stąd też pompowtryski można znaleźć zarówno w wersji regenerowanej fabrycznie, jak i zestawy naprawcze pompowtrysków, w których znajdziemy niemal wszystko, co zazwyczaj wymienia się podczas procesu regeneracji pompowtryskiwaczy. Jaki jest koszt regeneracji pompowtryskiwaczy? Jeśli w grę wchodzi jedynie wymiana uszczelniaczy i czyszczenie urządzenia, koszt jest stosunkowo niski. Jeśli jednak problemem jest uszkodzony korpus czy końcówka wtrysku, koszt znacznie wzrośnie.
Dlatego też z racji tego, że urządzenia te są bardzo precyzyjne i złożone, regenerację takich pompowtryskiwaczy powinniśmy pozostawiać profesjonalistom i specjalistycznym zakładom regeneracji hydrauliki samochodowej. Jedynie wtedy będziemy mieli pewność, że w skład części wykorzystanych do regeneracji urządzenia będą wchodzić jedynie atestowane, sprawdzone elementy i części zamienne. Dodatkowo pompowtryskiwacze, zasilanie mechanicznie, wymagają specjalnej procedury ustawienia skoku kulki zaworu kulkowego definiującego właściwą pracę pompowtryskiwacza. Nazywa się ten proces popularnie 3 etapem regeneracji i dostępny jest dopiero od niespełna dwóch lat dla pompowtryskiwaczy firmy BOSCH,